Wednesday, October 26, 2011

Kehidupan Sebagai Anak Polis ,Pengalaman & Penjenayah

Preeeeeeeeetttttttttttt..!!!!!!!!!

bangun! bangun ! bangun semua !

berdiri tegak semua,siap sedia.!!!!!

Haaaaa! yang kat tepi tu apahal terbangak-bangak lagi

CEPATLAHHHHHH!!. Tak paham bahasa ker ha!!!!!!


_________________________________________________________________

Assalamualaikum.

hai semua

lihat situasi di atas tadi. garang kan,,,haha

itulah dia AYAH saya. 
(ehhhh..dia bukan macam tu tau, itu ketika dia bekerja je tau)

kat rumah dia seorang yang penyayang dan bertanggungjawab

tapi...tapiii

ada tapinya jugak tau

dia seorang yang TEGAS !..alamak saya pun takut !

haiii..maklumlah,kehidupan sebagai anak seorang Polis.macam inilah..hehehe



kehidupan sebagai seorang anak polis susah
nak tahu kenapa?


haaaaa...mari sini dekat,dekat sini

saya cerita serba sedikit yerrr

hmmmmm

PERTAMA : hidup terkongkong,tak dapat nak bebas
KEDUA: Nak pergi ke mana-mana mesti terkawal(ni terkawal gila-gila)
KETIGA : kalau nak keluar dengan kawan-kawan walaupun depan rumah je pun terkawal walaupun berjumpa hanya dengan kawan perempuan
(itu baru perempuan kalau lelaki, ha ! mampuslah kau takkan dapat)hahah
KEEMPAT : bila berkawan tu,habis semua dia kena tahu,dan mesti tahu,dekat mana dia tinggal,siapa dia,ayah dia kerja apa,family dia ok ke tak? perangai dia macam mana? itulah persoalan-persoalan yang bakal ditanya.
( yelah, sebenarnya dia risau,kut-kut kita ni kawan dengan budak yang tak betul,dah la tak betul jahat pulak tu, memang bahaya lah kan,memang tak jadi oranglah nampaknya )



ni lah  keadaan kehidupan sebagai seorang anak polis.

memang lah agak sukar, kadang-kadang rasa nak memberontak.sebab tak tahan kan kena kongkong je
sebenarnya itulah yang terbaik buat kita.
sebenarnya tak susah pun
sama je kehidupan kita dengan orang lain cuma
cara kita di didik tu lain
itu je yang beza


dan yang paling penting
dia tahu apa yang terbaik buat anak-anak dia
al maklumlah dah bertahun-tahun dia berhadapan dengan penjenayah
dia dah boleh kenal siapa yang baik siapa yang jahat

so.saya yang sebagai anaknya,amat-amat lah memahami tindakan dan cara dia mendidik anak-anak dia


dan apa yang saya nak tegaskan di sini,kita sendiri dapat lihatkan 
 di kaca tv 
ramai remaja-remaja yang bebas melakukan sesuka hati mereka
tanpa kawalan ibu bapa mereka
yang pelik ibu bapa mereka tu tak sedar ke perbuatan anak-anak diaorang yang banyak merosakkan masa depan mereka dan negara?

Subahannallah, 


"Ya Allah, aku mohon agar kau ampunkanlah dosa-dosa remaja-remaja di luar sana agar mereka sedar segala perbuatan mereka dan berikanlah hidayah kepada mereka supaya mereka kembali ke jalan yang benar"
Insyallah ,Amin...


Allahamdulillah.

sebagai seorang anak
saya harus memahami tugasnya sebagai seorang Polis

dan apa yang harus saya lakukan sebagai seorang anak

menjaga maruah diri bukan sahaja di luar
tetapi ketika bersama orang yang berada di sekililing  kita
terutama "kawan-kawan"

# kata AYAH

kawan-kawan boleh bawa kita kepada kebaikkan
dan
kawan-kawan juga boleh bawa kita kepada kejahatan
 INGAT TU! 
pandai-pandai memilih kawan

kata-kata tu yang tak pernah saya lupa.





Ha..ni saya nak cerita sikit pengalaman-pengalaman yang saya alami sepanjang menjadi seorang anak polis ni

ha.............kawan-kawan nak tahu beberapa bulan yang lalu 
ketika  saya dan ayah saya dalam perjalanan  nak balik ke kampung
mengejar budak 

kesalahan budak tu sebab dia bawak motor laju-laju
budak rempit agaknye
Perghhhh
apa lagi.ayah kejar budak tu sampai dapat
saya yang kat dalam kereta dah macam apa dah ..ke kiri ke kanan

fuhhhh,laju giler
dahlah time tu jalan raya tu bengkang-bengkok.
memang saya tak dapat nak paut kat mana-mana
dalam hati saya
Tuhan je tahu
mak oiiii, tak pernah rasa macam ni
macam kejar penjenayah
macam dalam tv tu?
huuuuiiiiiyaii
pengalaman yang memang best

banyak pengalaman saya dapat

 dan ada sekali tu


time tu tengah cuti, saya dengan family baru je balik dari majlis perkahwinan dekat Seremban
time tu pulak. ayah tengah buat operasi nak tangkap penjenayah
nak tak nak ayah terpaksa bawak kami sekali
time tu saya,ibu and adik je

(best jugak sebenarnya)
pengalaman wehhh.!

hehehe


pergi cari rumah penjenayah tu
pergi mengintip penjenayah,

lama jugak lah nak mengintip,sebab nak tahu penjenayah tu ada dalam rumah ke tak

beberapa minit kemudian ayah menelefon kawan dia suruh bersiap-sedia
 untuk menggeledah rumah penjenayah tersebut

Akhirnya ,penjenayah tersebut tumpas.Ayah dan kawan dia berjaya menangkap penjenayah tersebut

banyak lagi pengalaman yang saya alami ketika bersama AYAH

saya dapat melihat penjenayah kena soal dengan polis,kena bantai,kena marah

fuhhh,,takutnya saya time tu..


memang saya rasakan pengalaman yang sangat bermakna

bila ayah cerita kisah budak-budak yang dia tangkap
banyak yang dari kalangan yang bawah umur
yang sedihnya mereka kena rogol, 
kes-kes judi
maksiat, dan macam-macam lagi

banyak pengajaran yang saya dapat.



walauapapun
saya sedar sekarang

bukan lelaki sahaja yang perlu melindungi diri
wanita juga perlulah melindungi diri mereka sendiri
kemana sahaja kita pergi
haruslah berhati-hati,berjaga-jaga
itu yang penting

begitulah
 serba sedikit 
pengalaman ku dan
 kehidupan ku sebagai seoarang anak polis
harap semuanya terhibur

heeeeeeeee ^_^


SALAM 



















Monday, October 24, 2011

Indahnya menulis Novel nukilan sendiri ^_^



Assalamualaikum. apa khabar semua? hehe

welll, today is not like yesterday.
i just feel happy right now. nak tahu kenapa? entahlah kenapa  sejak kebelakangan ini saya banyak meluangkan masa membaca novel
sehinggalah suatu hari saya terasa ingin menulis sebuah novel ciptaan sendiri
hmmm..what do you think? ,i can't? 
i dont know. but i think i just wanna try it. tak salahkan kalau kita mencuba sesuatu yang baru ^_^

sebenarnya, saya dah mulakan sejak saya form 3 lagi, tapi keadaan saya agak sukar dan banyak halangan untuk saya menulis novel. setakat ini saya dah pernah menghasilkan  dua novel pendek, dan ceritanya Alhamdulillah,menarik, walaupun saya masih belum sangat mahir dalam menulis novel,tetapi saya tetap teruskan juga menulisnya,dan Alhamdulillah juga adik-adik beradik saya pun suka dan mereka pun cuba untuk menulis novel sendiri.tapi ketika saya masih dalam penulisan novel tersebut saya terpaksa berhenti dengan serta-merta.
kawn-kawan semua nak tahu kenapa? novel yang telah hampir saya siapkan itu telah hilang,disebabkan masalah teknikal komputer sehingga segala-galanya telah lenyap..perasaan saya ketika itu,hanya Tuhan je yang tahu,waaaaaaa.rasa nak menangis pun ada time tu..apa nak buat benda dah jadi, and masa itu saya dah fade up nak tulis novel lagi sampailah sekarang. saya dah tak nak menulis novel lagi

tapi sejak beberapa minggu ini. saya rasa macam tiba-tiba keinginan untuk menulis novel tu datang kembali. 
dan beberapa minggu ini,saya mula menulis novel. mungkin ini permulaanya,tapi saya pun masih rasa kekok,sebab dah beberapa tahun saya dah tak menulis. mungkin sekarang inilah permulaan baru saya,.
saya harap sayadapat teruskan menulis novel seperti dahulu

sekarang ini saya sedang menulis novel pendek tajuk dia "Tentang Cinta"
saya harap karya saya sendiri ini dapat menarik minat kawan-kawan untuk mengetahuinya dengan lebih mendalam.hehehe

menulis novel ni sebenarnya menarik.tak bosan.macam-macam kita boleh cerita kita boleh bayangkan.,kita seperti menceritakan semula kehidupan-kehidupan yang sering berlaku di sekililing kita, bahkan kita kaitkan semua kejadian,kisah-kisah hidup kita dalam novel dan sudah semestinya novel kawan-kawan nanti menjadi sangat menarik dan seronok untuk dibaca cuma ia di tulis, ditaipkan di dalam sehelai kertas dan akhirnya terbentuk lah sebuah buku novel untuk tatapan pembaca yang berminat membaca novel..heheheheh



hopefully, my dream will comes true
saya teringin sangat menjadi penulis novel.
dan menulis novel sendiri

saya harap permulaan ini memberikan saya seribu semangat untuk meneruskan impian saya 
Insyaallah Amin :))




Salam 

Wednesday, August 17, 2011

Maafkan Daku sahabat-sahabat

salam.
sahabat.bercerita berkenaan sahabat.
sahabat ku.sahabat ku adalah semua.
siapakah dia,dari mana kah datangnya dia.bagaimanakah sifatnya.
mereka tetaplah sahabat ku yang aku sayang

tapi .. aku sungguh-sungguh sangat terkilan.
adakah kerana aku bersama mereka.
kalian mugkin kurang senang dengan kehadiranku.

siapalah aku di mata mereka
siapakah mereka pula di mata aku
tidak ada kemungkinan yang berlaku
hanya 
"sahabat perjuangan yang sedang mencari ilmu"
tidak pernah langsung sedetik hati ini membuatkan kalian kecil hati dengan setiap kelakuanku
mungkin.aku sendiri tidak sedar apa yang aku lakukan
aku manusia biasa.sumpah aku selalu buat silap
mungkin kesilapan yang aku buat mungkin 
buatkan kalian terkecil hati dengan aku
dan aku sangat2lah sedar yang
aku tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan


dan aku minta maaf pada kalian
aku minta maaf
dan
minta maaf.

setitik air mata yang telah aku jatuhkan
cukup sahaja membuatkan aku terasa sangat merana

cuma satu 
hidup aku di sini cuma mencari ilmu
aku mencari teman2 yang seiring dengan ku,terima aku seadanya.
menegur aku seikhlasnya sekiranya aku melakukan kesilapan
bukannya perbalahan,pergaduhan ,kebencian yang aku cari

 dalam hati aku,dalam minda aku.
aku cuba menghapuskan setiap perkara negatif itu
kerana aku tahu

sedetik sahaja terlintas di kepalaku
setitik sahaja wujud perasaan itu
aku telah menganggap
ia akan
menghapuskan hidupku
menghapuskan segala-galanya
menghilangkan segala-gala kebahagiaan yang aku cari
iaitu kebahagiaan aku bersama sahabat-sahabat aku

 aku hanya pinta
dan 
aku hanya mahukan

sahabat yang seiring denganku
sahabat yang menerima seadanya diriku
sahabat yang hadir ketika susah dan senang
sahabat yang menghormati dan menghargai antara satu sama lain
sahabat yang sentiasa menegur antara satu sama lain

sahabat itu yang aku cari
dan aku tahu kalian-kalian semua itulah sahabat-sahabat aku

bagi aku.aku sudah tidak peduli 
apa yang kalian mungkin kata padaku
aku tidak peduli apa yang bakal terjadi
aku sudah tidak peduli siapa,dimanakah kalian,sifat apakah kalian
yang penting
aku sudah cuba yang terbaik
aku mahu jadi  seorang sahabat yang benar-benar di katakan  seorang sahabat
dan 
aku ingin mencari ilmu bersama sahabat-sahabatku
dan ingin
berjaya bersama-sama sahabat-sahabatku

kalian
sahabat-sahabat yang aku sayang.!




p/s : Ya Allah Ampunkanlah Dosa-dosa aku juga dosa sahabat-sahabatku.
kembalikanlah kebahagiaan yang kami cari.Dekatkan lah kami kembali dan bersatukanlah kami kembali di
atas KeredhaanMu Ya Allah.tiada siapa yang dapat memisahkan kami.cuma Maut yang dapat memisahkan Kami.




pada tanggal 17 Ogos 2011 di bulan Puasa hari Rabu
hari yang paling bersejarah dalam hidupku
kami telah kembali bersama-sama lagi
sejak sekian lama sepi menyendiri
walaupun aku pada mulanya kurang selesa
aku tekad,aku fikirkan positif.aku ingat pada Allah
Ya Allah.tarikh ini.akan aku ingat sampai bila-bila
tarikh yang paling mengembirakan dalam hidup aku
hari yang membahagiakan bersama sahabat-sahabat sekelasku

YA ALLAH.sungguh aku gembira sekali bersama mereka
YA Allah.inikah SAHABAT-SAHABATKU sekalian.
AKU SANGAT-SANGAT SAYANGKAN MERKA
sumpah 
aku sayangkan mereka semua
tanpa mereka
tidak mungkin wujud kebahagiaan di hati ini

^_^



thanks readers sayang ^_^





Tuesday, August 9, 2011

Berhentilah Menangis.Jadilah Wanita yang BAHAGIA....

salam sayang semua

sejak kebelakangan ini ada sesuatu yang pelik saya telah lihat
tak kira lah saya nak pergi ke bilik air ke,duduk dalam 
bilik ke,jalan-jalan kat luar..
saya tak tahulah kenapa
sudah hampir 5x ganda saya melihat orang MENANGIS =.="

dan majoritinya adalah WANITA
sememangnya lah kan
bila saya fikir-fikir balik
selepas saya juga mengalaminya
saya keluar dari bilik
ramai pula yang saya lihat MENANGIS




saya pusing kiri MENANGIS
saya pusing kanan MENANGIS
saya lihat depan MENANGIS jugak??
saya lihat belakang MENANGIS lagi??

hai ..apa yang telah terjadi wanita-wanita semua ini?

dan bila difikir-fikir lagi
betulah..
"Semua Wanita Memang MENANGIS tanpa ada alasan"

itu kalau yang tiada alasan.
kalau yang ada alasan macam mana?
wanita..wanita..tak sah kalau tak menangis
wanita  lemah
wanita mudah menangis
sebab itulah wanita mempunyai sifat kelembutan dalam dirinya yang membuatkannya mudah untuk MENANGIS .. ^_^

cuma apa yag saya nak tegaskan di sini
tolonglah
tolonglah
tolonglah

WANITA-WANITA KU SAYANG

janganlah menangis lagi
cukuplah sekali dua
sesudah itu
hapuskanlah air matamu segera

cukuplah
biarlah derita yang kamu tanggungi pergi
lepaskan segala yang menyakiti hatimu
buanglah semua yang keruh dan ambilah yang jernih


bersihkan lah hatimu,jiwamu,juga fikiranmu 


sesudah itu

jadilah 
WANITA YANG PALING BAHAGIA 
BUKAN SAHAJA DI DUNIA
JUGA DI AKHIRAT


gembiralah wahai wanita
senyumlah wahai wanita

kerna itulah kunci dan juga senjata

seseorang wanita yang paling bahagia





" Setiap Kesedihan pasti akan ada penghujungnya, keadaan apa pun yang dialami kini, pasti berganti dengan keadaan lainnya"


" Jadilah wanita yang bahagia dan kebahagiaan yang sejati itu ada pada diri anda"

" orang yang paling bahagia itu ialah orang yang dapat memberi kebahagiaan kepada orang lain"  

"Jika dengan senyuman anda boleh dapat kebahagiaan, mengapa tidak melakukannya sekarang?


TERSENYUMLAH SEKARANG SUPAYA ANDA MENJADI ORANG YANG BAHAGIA ^_^






terima.kasih.sayang.anda.semua.




S.A.L.A.M.  ^_^








Sunday, August 7, 2011

Ya Allah..Janganlah Bagi aku Jatuh Hati Pada "A"........=.="

Ya Allah..lemahnya aku rasa diri ini..
aku masih tak cukup kuat ke?
dimanakah hilangnya keimanan dalam diri ini..


Ya Allah..tolonglah aku..
Aku tak mampu hadapinya seorang diri
Aku tak dapat lakukannya sendiri


Siapalah aku di mata A?


adakah aku sekadar kawan atau sebaliknya?
aku bingung'
kadang-kadang setiap perlakuannya terhadap aku 
hampir membuatkan aku terasa sesuatu
adakah dia mempunyai perasaan terhadap aku?
aku tak tahu..aku tak tahu apa yang dia fikir
aku tak tahu..adakah hanya aku seorang menyedarinya?


walaupun aku diam
sebenarnya itulah yang terpendam..
dia tak tahu
hanya aku sahaja yang tahu
dan sampai sekarang aku tak pernah
menyatakannya..
dan..aku hanya biarkan terpendam ..pendam dan pendam..


dan rupa-rupanya..
nasibku baik
entah tak tahulah mungkin
Tuhan nak tunjukkan pada aku?


dan aku amat bernasib baik
ketika 
aku hampir-hampir nak menyatakan padanya


aku telah menyedari sesuatu
yang rupa-rupanya "A" sudah berpunya.


itu yang buat aku menyesal sgt sampai sekarang
aku menyesal sebab jatuh hati pada "A"
sepatutnya tidak


sekarang menyesal pun tak guna
semua yang terjadi bukan kita rancang
siapalah tahu
mungkin ada hikmah di sebaliknya..kan


cuma satu aku nak katakan
" "A" please lah,dirimu,kata2mu,kelakuanmu itu buatkan semua wanita termasuk diriku merasakan yang kamu seperti mahu ingin menarik perhatian ku,sampai ade suatu hari tu kita "skype",hari2 kot ,time aku sakit,kamu ambil berat,sehinggalah tiba2 wujud perasaan itu terhadapmu,kamu tak tahu..walaupun kamu kata semua itu satu gurauan..tapi bagi aku kadang2 sesetenganya bukanlah mudah untuk dibuat gurauan,tapi siapalah aku seorang yang insan yang lemah ini."siapalah aku untuk fahamkan dirimu..hmm




cuma aku ingin katakan tolonglah "A" bersikap matang
kamu itu sudah berpunya..sikaplah seperti seorang lelaki yang sejati..


jangan lah bagi sesiapa jatuh hati pada kamu
janganlah bagi aku jatuh hati pada kamu
kerna aku tahu masih ada seorang insan yang sedang setia padamu
janganlah buat dia ragu terhadapmu




P/s : aku pelik.tak pernah pun kau kata.kau dah ada dia kenapa senyap2 je kau ni kan. pelik,,mungkin kau tak nak menunjuk..tapi at least,,bg lah tahu kan..so takdalah aku rasa pelik je dengan sikap2 kau sejak kebelakangan ni kt aku......tapi tak pelah,,kalau kau tak bagi tahu pun aku dah jumpa pun siapa dia,..haha,, 


MAAF..aku yang salah sebab jatuh hati kat kau..MAAF pada insan yg bersama kau..MAAF..
       
























Thursday, August 4, 2011

The Letter A with F

Dalam beberapa hari ni,,,hati ini selalu tak tenteram,,entahlah tak tahu kenapa...


aku tetap nak cuba lupakan..tapi aku tak boleh..
tapi hari2 aku ashik terpikir..hari2 aku ashik ingat..
aku cuba nak jauhkan darinya,,tetap tak boleh..
sedangkan aku terpaksa berhadapan dengannya hari-hari
mana mungkin aku dapat lari..


apatah lagi kalau dalam "mukabuku"
lagi2 tengok dia,,memanglah bukanya ada apa2 pun
tapi bila dia dengan si dia tu duk berchtthing dekat situ
memang tiba2 sentap gila hati ni


bukanya apa...actually aku tak kisah dia dengan siapa
selama ini pun aku banyak sangat pendam,,and nobody knows it..
and
it was the 3rd in my life
i have falling ...this feeling to him..
entahlah,,tak tahu kenapa..
macam mana aku boleh falling in... with him ni??
(maybe aku rasa ada sesuatu kelainan dalam diri dia)
itu bagi aku,,bagi dia,,,no one knows,..?




memang dah lama dah aku pendam semua ni..
dan ini buat kali keduanya
benda ni terjadi kat diri ini
dan benda yang sama berlaku
walauapapun,,kesilapan aku jugak
sebab falling this feeling to him


sumpah..aku tak sedar,,
kalau aku tahu dari dulu
Si A dengan si F
tak mungkin wujud perasaan ini
sumpah,,aku tak tahu,,,


aku tak nak perasaan ini muncul lagi..
aku tak nak
tapi dia tetap muncul jugak
yang terasa aku!..yang merana aku!
yang sakit hati aku!


ARGHHHH!!!..
penat lah macam ni...seksa diri aku je..
menyesalnya...menyesalnya...
aku rasa malu pun ade..
ishhh...sengalnye...apelah aku ni..perasan sgt..




Nak remove A? takkanlah,,nanti macam pelik je aku tiba2 buat macam tu kan..sb kiteorng happy go lucky sbg kawan2 biasa..
Nak remove F? lagilah tak mungkin,,dia tak salah apa2 pun..dia tak tahu ape2 pun..maaf ye F..=.=


Oklahh,sekarang ni..aku sedar salah aku
and i realize it really2 my fault!


because i have feeling on HIM...!!!!


walau macamana pun..aku kena buang jugak dia dari fikiran aku
tapi...aku takut..aku tak boleh...


its hurt ok T_T




haishhhh,,tak boleh..tak boleh..tak boleh jadi ini


aku kena juga..lupakan..aku kena berhenti dari fikirkan perasaan ini terhadap dia...STOP nadia,,ok,,please STOP from thinking about them..about him...


i hope i can STOP thinking about it








p/s : I'm TIRED OF WAITING ,,tired of thinking..tired pretend in front of him.... 








and now.. I have made a best decision
I will stop thinking about him
i will forget about it
but
i will try to pretend there nothing happend..

I will TRY..huhuhu





bye..dearers
salam sayang semua









Wednesday, August 3, 2011

Rupa-rupanya Dia dah ada...........



Hari ini
SAYA RASA NAK BUAT PENGUMUMAN SIKIT !!
NAK TAHU?!

HARI INI
adalah
Hari Menangis sedunia..haha


siapa nak menangis?
jom ikut saya..
huhuhuhu


OK
kenapa?


sebabnye
saya tersalah sangka,,!!!!!!

ohhhh,tidakkk...
tidak mungkin..tidak mungkin


entah kenapalah..

apa yang diharapkan,,lain jadinya..


aku fikir 
apa yang aku rasa,sama seperti yang dia rasa



rupa-rupanya..
tidak seperti yang aku sangkakan,,
disebaliknya ada tersembunyi sesuatu

yang akhirnya
aku temui dan aku cari,,
ternyata
Dia dalam diam..sudah ada..(betul ke dia dengan dia?)
err,,,entahlah..mungkin kot..
(sebab tak mention ape2 pn yang mengatakan he is in a relationship with her or whatever)




but you know
dunia ni bukanya kecik pun
suddenlly
i have found 
they are chatting at the comment box(status)
entah,,tak tahulah macam mana boleh "terbaca"
huhuhu ^_^


and my mind start thinking about it
(errr..ok..kau dengan dia rupanya..fine)


and suddenly 
my mind stop thinking


BUT..
why?
why?
and 
why?.it happend to me.
and
why..i falling in you? why?


and why i did'nt realize it earlier?

OHH ..my.it makes me crazy ,,okay?
haishhhhhh !!

tapi,,,tapi..

kenapa pulak aku rase nak menangis giler ni,,
adoiiiiyaiiiii..

jealous?

ENTAH

ke sebab perasaan tu...

ni yang payah ni,,,

selalu jadi macam ni..tapi,,ape yang dirasakan tidak seperti yang diharapkan pun sebenarnya..

perasaan  memang permainan

memang suka buat aku jadi macam ni kan...


BENCI GILA NI

tak tahu ke dia buat aku menangis ni...

haisshhhhhhhh,,,,,

taknak..taknak...
tolonglah.......

macam mana ni..........T_T
tak boleh jadi ni
aku tak boleh biarkan perasaan ni jadi macam ni


ADuhhhh

terasa macam  kejadian dulu2 tu kembali terjadi lagi,,,,,

waaaaaaa.........sedih betul dibuatnye..



p/s : should i stop this feeling ? i can stand anymore, seem like they are happy together, it make me feel wanna cry... i hope i can pretend there nothing happend...
  
pstttt...dgr sini,,kenapelah aku tak tahu awal2 kan,rupanya dia nampak je diam,macam takde pape je..padahal .. dalam2 diam tu lah dia dah ada rupenya,,hahaa,,,,sengal kan,,,sia2 je air mata ni menitis,,disebabkan kau,,,wakakaakaka,,sengal je rasa diri ni,,,hahaa

huh!


 whatever,,BUT LIFE must still GO ON right??

CHILL BABE,,hihihihihihihihiihih


BYE,,muaahhhhhhhh 



             









Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN PERTAMA DI US sedih + gembira


Setelah sekian lama mengadap makanan
tak kira pagi,petang atau malam

sekarang berakhirnya semua itu..HAHAAHAA!!

maknanya

telah bermulalah
RAMADHAN YANG MULIA INI




walaupun begitu..

dulu keadaannya tidak sama seperti sekarang..
huhu
bukan apa

Bulan Puasa ini
aku tidak dapat bersama-sama dengan keluarga

lebih-lebih lagi hari pertama puasa..
huhuhuhuhuhu
sedihnya amat

ujian buatku...
sabar...sabar..sabar...sabar..

tak kira 
pagi ke
petang ke
malam ke

ade je  ternampak
student-student lain
bawak beg masing-masing'
bukan apa

diaorang nak balik KAMPUNG


-gambar sekadar hiasan-



MACAM NI LAH !!!!!
berpusu-pusu lah bak balik semuanya

MAKLUMLAH

hari pertama PUASA di rumah 
siapa tak nak kan
dengan FAMILY lagi

waaaaaa.....ni yang buat aku lagi merana ni...
haha

bila tengok diaorang semua muka aku serta merta jadi macamni..hihihi


hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........

tak tahulah sama ada nak 
sedih ke
gembira ke
kecewa ke
marah ke

rasa-rasa
macam semua ada perasaan tu

PERGHHHH!!


kali ni

memang SUMPAH TERASA!!!!!

dan 
lagi-lagi terasa

BILA.....

serius ni tau T_T

mungkin tak dapatlah merasa

masakan IBU
( OMG.. i miss my mothers cooking )

lebih-lebih lagi time puasa ni..
lauk memang banyak
IBU masak lagi lah sedap..huhu

dan paling sedihnye..
hari pertama puasa pun tak dapat rasa MASAKAN IBU tau
waaaaaaaaaaa...........IBU..IBU sedihnye angah......hiihihihihih

(mengada betul aku ni kan) hahaha..!!!


tak pa-...takpa..takpa

aku tak kisah
bulan puasa kat kolej pun menyeronokkan apa tau...

and 
inilah kali pertama aku merasakannya..hihih

HARI PERTAMA PUASA DI KOLEJ..hihihi

tak ada apalah yang nak di sedihkan 
kan..kan..kan

heheheeheh

this is what a challange for me..heheheheeh

so.......


everybody just cool,
just relax.....
take a deep breath....


and everything will be fine

hehehe



BY THE WAY




and from now on

errr..no..noo.noo
..
its start TOMORROW... hehehe




I'm FASTING..hehehe
best wooooooooo....HAHA



BYE
lalalalalalalalalalalalalalaa ^_^