Wednesday, August 17, 2011

Maafkan Daku sahabat-sahabat

salam.
sahabat.bercerita berkenaan sahabat.
sahabat ku.sahabat ku adalah semua.
siapakah dia,dari mana kah datangnya dia.bagaimanakah sifatnya.
mereka tetaplah sahabat ku yang aku sayang

tapi .. aku sungguh-sungguh sangat terkilan.
adakah kerana aku bersama mereka.
kalian mugkin kurang senang dengan kehadiranku.

siapalah aku di mata mereka
siapakah mereka pula di mata aku
tidak ada kemungkinan yang berlaku
hanya 
"sahabat perjuangan yang sedang mencari ilmu"
tidak pernah langsung sedetik hati ini membuatkan kalian kecil hati dengan setiap kelakuanku
mungkin.aku sendiri tidak sedar apa yang aku lakukan
aku manusia biasa.sumpah aku selalu buat silap
mungkin kesilapan yang aku buat mungkin 
buatkan kalian terkecil hati dengan aku
dan aku sangat2lah sedar yang
aku tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan


dan aku minta maaf pada kalian
aku minta maaf
dan
minta maaf.

setitik air mata yang telah aku jatuhkan
cukup sahaja membuatkan aku terasa sangat merana

cuma satu 
hidup aku di sini cuma mencari ilmu
aku mencari teman2 yang seiring dengan ku,terima aku seadanya.
menegur aku seikhlasnya sekiranya aku melakukan kesilapan
bukannya perbalahan,pergaduhan ,kebencian yang aku cari

 dalam hati aku,dalam minda aku.
aku cuba menghapuskan setiap perkara negatif itu
kerana aku tahu

sedetik sahaja terlintas di kepalaku
setitik sahaja wujud perasaan itu
aku telah menganggap
ia akan
menghapuskan hidupku
menghapuskan segala-galanya
menghilangkan segala-gala kebahagiaan yang aku cari
iaitu kebahagiaan aku bersama sahabat-sahabat aku

 aku hanya pinta
dan 
aku hanya mahukan

sahabat yang seiring denganku
sahabat yang menerima seadanya diriku
sahabat yang hadir ketika susah dan senang
sahabat yang menghormati dan menghargai antara satu sama lain
sahabat yang sentiasa menegur antara satu sama lain

sahabat itu yang aku cari
dan aku tahu kalian-kalian semua itulah sahabat-sahabat aku

bagi aku.aku sudah tidak peduli 
apa yang kalian mungkin kata padaku
aku tidak peduli apa yang bakal terjadi
aku sudah tidak peduli siapa,dimanakah kalian,sifat apakah kalian
yang penting
aku sudah cuba yang terbaik
aku mahu jadi  seorang sahabat yang benar-benar di katakan  seorang sahabat
dan 
aku ingin mencari ilmu bersama sahabat-sahabatku
dan ingin
berjaya bersama-sama sahabat-sahabatku

kalian
sahabat-sahabat yang aku sayang.!




p/s : Ya Allah Ampunkanlah Dosa-dosa aku juga dosa sahabat-sahabatku.
kembalikanlah kebahagiaan yang kami cari.Dekatkan lah kami kembali dan bersatukanlah kami kembali di
atas KeredhaanMu Ya Allah.tiada siapa yang dapat memisahkan kami.cuma Maut yang dapat memisahkan Kami.




pada tanggal 17 Ogos 2011 di bulan Puasa hari Rabu
hari yang paling bersejarah dalam hidupku
kami telah kembali bersama-sama lagi
sejak sekian lama sepi menyendiri
walaupun aku pada mulanya kurang selesa
aku tekad,aku fikirkan positif.aku ingat pada Allah
Ya Allah.tarikh ini.akan aku ingat sampai bila-bila
tarikh yang paling mengembirakan dalam hidup aku
hari yang membahagiakan bersama sahabat-sahabat sekelasku

YA ALLAH.sungguh aku gembira sekali bersama mereka
YA Allah.inikah SAHABAT-SAHABATKU sekalian.
AKU SANGAT-SANGAT SAYANGKAN MERKA
sumpah 
aku sayangkan mereka semua
tanpa mereka
tidak mungkin wujud kebahagiaan di hati ini

^_^



thanks readers sayang ^_^





No comments: