Wednesday, June 6, 2012

tutorial cut specialize for my ex-roomate


hai semua.
hari ini agak kelam kabut sikit, macam apa dah saya.hehe
sebab tiba-tiba dapat panggilan dari ex roomate yang minta saya buat tutorial for her dinner tomorrow. 
haha
kelakar pulak rasanya, tak pernah langsung pun nak buat tutorial ni,
tapi untuk cik syarifah hazimah ni, saya sanggup la buat,.hihihihi

tapi saya cuba lakukan sebaik yang mungkin dan secepat yang mungkin
maybe it will looks messy
and saya harap ex roomate saya faham.hehe

so let check it out

actually, saya suruh adik saya yang pakaikan hijab tu, hehe
senang sikit kerja, saya yang tolong ambil gambar. "clik.. clik" hehe




1. first sekali pastikan inner di dalam tutup sampai ke leher ya
kemudian pakai selendang

2. sama kan kedua-dua hujungya




3. di bahagian tengah-tengah selendang pin kan di kedua-dua belahnya.



5. kemudian tarikkan kedua-dua seledang yang di pin tadi ke belakang.


  

7. ia akan jadi seperti ini, kemudian rapikan selendang anda 
ataupun letakkan pin di kiri dan kanan selendang supaya selendang tidak bergerak


8. setelah itu, bawakkan hujung selendang ke kanan
( ini gaya saya, boleh buat gaya lain ikut citarasa masing2)


10. kemudian pin kan,


11. rapikan sekali lagi di bahagian depan dan belakang selendang.


DAH SIAP ! hehehe


itu sahaja yang saya  boleh buat, kalau masih tak paham lagi, cepat2 lah bagi tahu ye, mana tahu saya boleh bantu dengan cara lain,



# nad harap zyma faham ye,,huhu
, harap zyma ingat sikit2 kan yang nad pernah tunjuk dulu.

sorry >_____<" little bit messy
nak cepat,, haha

ok sampai sini je,,
terima kasih kerana membaca, hehe
salam







No comments: